søndag 22. november 2009

Babysense-pustemonitor

På fredag hadde vi besøk av mamma/mormor! På trilleturen vår fikk jeg plukket med meg litt mose og fikk endelig plantet hyacintene/sviblene mine! Og neste søndag kan jeg sette frem adventslysene, for da er det første søndag i advent! Jippi-bare 32 dager igjen til jul!
Mamma hadde med en kjempe fin dørpynt, formet som et hjerte til meg, den gleder jeg meg til å få hengt opp! Bilde kommer senere.


I går var mannen og jeg i 30 års lag til noen venner av oss, og vi skulle ha barnevakt for første gang.. Det var tante J og onkel R som skulle passe Lille-Gull. Jeg pumpet for første gang-og det var litt av en opplevelse! Måtte le litt for meg selv der jeg satt og pumpet så det knirket høylytt! Hun tok flaske uten problemer, så det var en lettelse! Lille-Gull storkoste seg hos tante og onkel, og mannen og jeg var enige i at vi også hadde godt av å være litt sosiale uten henne en liten stund. Men jeg må ærlig innrømme at jeg savnet synet og lukten av henne absolutt hele tiden. Etter nesten 4 timer på fest var det på tide å reise hjem og amme! Det var en kjempe koselig fest og jeg er veldig glad for at jeg dro, men kjenner at jeg ikke er klar for å ta en skikkelig fest selv helt enda..

Som nybakt førstegangs mor bekymrer jeg meg for en hel del når det gjelder vesle jenta vår.. Sikkert mange som kjenner seg igjen i dette. En av mine største bekymringer er krybbedød. Jeg har lest masse om dette, og har funnet ut at antall babyer som dør i krybbedød er mer enn halvert de siste 10-20 årene. Men alikevel så klarer jeg ikke å slippe tanken. Jeg har blitt anbefalt å kjøpe en pustemonitor (Babysense II) som man kan ha under madrassen til barnet, denne registrer eventuell unormal pusterytme, og utløser en alarm. På www.barneshoppen.no kan man få kjøpt en slik monitor til 1795kr. Da jeg har handlet en del på nett gjennom årene, sjekket jeg om de hadde den på ebay-og det hadde de! Der betalte jeg 95 GBP inkl frakt(890 NOK)-det er halve prisen det! Så nå ser jeg frem til å motta den, slik at jeg kanskje klarer å være litt roligere i forhold til sovingen.
Er det noen som har erfaringer med babysense, la meg få høre!

Nå skal jeg lage kalkunbryst med waldorfsalat til svigers, deilig søndagsmiddag!

Ingen kommentarer: