lørdag 21. august 2010

Nye puter, og sunn kake!!

På lagersalget til FLORENCE tidligere i uken fikk jeg kjøpt meg lysblå canvas puter til å ha i sittegruppen på verandaen!
Jeg synes lys blå er veldig delikat til den hvite sittegruppen.
Hadde også veldig lyst på beige sitteputer med stjerner i sidene.
Men siden jeg allerede har ett sett med lys beige sitteputer fra plantasjen, tok jeg til fornuften. Det skal jo tross alt oppbevares også!



I dag har det vært helt nydelig vær, sol og over 20 grader, kanskje en av de siste ordentlige sommerdagene for i år her på østlandet..
Vi har hatt koselig besøk av familie, og avsluttet dagen med grilling & vin!



Jeg har fått nydelige rosa roser av mannen i dag:)

Kom over en oppskrift på ostekake i et blad (tror det var Kamille), den så utrolig deilig ut, og i tillegg sunn!! Hm.. finnes det virkelig sunne kaker?? Denne måtte testes!
Og jeg deler den gjerne med dere!



Dette trenger du:
3 dl havregryn
1 plate kokesjokolade (mørk)
3 ss smør
1 pk gele`pulver med bringebærsmak
1 beger cottage cheese
1/2 beger (0,5l) skogsbær yoghurt


Slik gjør du:

Rist havregryn i tørr stekepanne til de er sprø. Smelt sjokoladen og smør i vannbad og rør den sammen med havregrynene.
Klem massen ut i en 24 cm springform. Dekk gjerne bunnen med bakepapir, da er kaken lettere å få ut av formen.
Lag gele`med halv vannmengde (2,5dl). Avkjøl den, men pass på så den ikke stivner. Mos cottagecheese så den blir glatt, og rør den sammen med yoghurten. Rør inn geleèn og la det stå til den tykner. Hell ostemassen over havregrynsbunnen i formen, og la kaken stå i kjøleskap til den stivner.
Pynt med sesongens friske bær.
Bon appétit
Nytes med god samvittighet:)

Ha en fortsatt fin helg!

6 kommentarer:

Elisabeth sa...

Vakre bilder, som vanlig! Sååå mange fine ting du har og så nydelige bilder du tar!

Ønsker deg en fin søndag. Klem fra Elisabeth.

Ruter & Hjerter sa...

Flotte puter akkurat slik jeg elsker:) Blått og beige er så fint i sammen:) Den kaken bare må jeg prøve:)

Fru Andersen sa...

Så koselig det var å titte innom her til deg i dag, herlige bilder! Det gjelder å ta vare på øyeblikkene;-)

Tirsdagsklemmer!

Lille Persille sa...

Denne kaken har jeg også kastet meg over en gang, kjempegod! Jeg er litt lettlurt når det står `sunn` og `kake` i samme setning;)

Lille Persille sa...

Denne kaken har jeg også kastet meg over en gang, kjempegod! Jeg er litt lettlurt når det står `sunn` og `kake` i samme setning;)

Christine sa...

Så utrolig flott uteplass dere har:) Kjempe koslii:)

La meg til som følger av bloggen din:) håper det var ok:)

klem christine