torsdag 19. november 2009

7 slag til jul?!

I dag har Lille-Gull og jeg vært på shopping igjen..-man skal tidlig krøkes! Vi var selvfølgelig på venners-venner salg på Living på Skullerud. Vi handlet ikke så veldig mye, men noe ble det; blant annet noen hvite julekuler,lysslynge av prismer, 2 fine lysestaker med englevinger og Durance vaskemiddel (fint skal det være!)Bilder av kuppene ser du under.
På vei hjem kjørte vi innom mannen sin jobb, og så på det nye kontoret hans på Skøyen. Det var en stolt pappa som kunne vise frem gullet sitt til arbeidskollegene!

Jeg har laget en liste over hva jeg skal lage/bake til jul. Det blir ikke de tradisjonelle 7 slagene her i huset, da vi ikke er så glad i de tørre kakene noen av oss. Så jeg lager det vi selv liker best!
1. Pepperkaker (selvfølgelig!)
2. Kokosmakroner
3. Ristopper (nam nam)
4. Kransekake (til oldemor)
5. Marsipan (mannens favoritt)
6. Nøtteroser
7. Lussekatter (til Lucia)
8. Dajmkake (kjekt å ha i fryseren)

I morgen får Lille-Gull og jeg besøk av mamma (altså mormor), da blir det nok en lang trilletur på oss! Jeg trenger å finne mose i skogen (som jeg skal plante hyacintene sammen med; har latt meg inspirere av en annen blogger), og noen fine store kongler, som jeg skal spraye i sølv. Det blir en fin dekorasjon til jul!

Lysestaker med englevinger og hvite julekuler fra Living.

Lysslynge med prismer fra Living.

Julefryd fra Mols, lilla adventslys fra Nille & advents tall i sink fra Mols.

Julekuler i hvit & sølv i koselig eske med englemotiv fra Living.

Ingen kommentarer: