onsdag 5. mai 2010

Et lite husmor-tips fra meg til deg!

Jeg prøver å handle inn hvertfall 3-4 middager om gangen for å slippe å handle så ofte. Det medfører jo at en del av maten må fryses, som blant annet karbonadedeig. Da er det smart å ta den i en frysepose, kjevle den flat, og så legge den i frysen. Den tar mindre plass, pluss at den tiner opp kjappere!



Tusen takk for alle tips angående sjenken! Den er nå pusset, og fått et strøk med heftgrunn. I morgen får den forhåpentligvis et strøk til med grunning før den blir.. HVIT!
Ser allerede etter et strøk med hvit grunning at det var det riktige valget for meg. Gleder meg til den blir ferdig!

Har dere forresten fått skeidar katalogen i dag?? Det var jo bare så mye lekkert!! Hvertfall til veranda & hage!

3 kommentarer:

Unknown sa...

Smart, me like a lot!!! Har hatt akkurat det samme problemet her i heimen:) Alt for liten plass.
Sparer både tid og penger å handle inn flere middager på en gang:)

Ha en fin dag i morgen.

Klem

Fru Andersen sa...

Det var kjempesmart! Vi handler stort sett en gang i uken og mye vakumpakket middag tar stor plass i frysen. Jeg har pleid å ta kjøtt, koteletter/fileer osv ut av pakkene og i poser istedefor, men har ikke tenkt på at man kan gjøre noe lignende med karbonadedeig!

Kan tenke meg skjenken ser lys ut allerede;-)

Sov godt!

Roka Design sa...

Supert tips:)
Kjempe fin blogg du har:)
Ha en fin fin kveld...
Klem