mandag 11. januar 2010

Gjenbruk

I morgen får jeg hele barselgruppa på lunch, det blir veldig koselig, og vi gleder oss til å bli kjent med alle sammen! Men i den anledning trengte jeg å kjøpe en lekematte som barna kan ligge på. Jeg ble tipset om en kjempe fin og kjekk lekematte av Tomines hjem, som de hadde på Nille. Det er et gulvpuzzlespill laget av 9 myke skumbrikker. Og prisen var overkommelig; kun 169kr!

Pappa kom med 3 store søppelsekker med klær og leker fra da jeg var liten her en dag! Jeg har nå gått gjennom alt for å se om det var noe som kunne brukes til Lille-Gull, jeg ble selvfølgelig litt nostalgisk..og tok i første omgang vare på alt for mye. Etter nøyere ettersyn ble haugen med det jeg skulle ta vare på mindre! Det er nå vasket, og klart for å legges i skapet. Det står fortsatt 3 nokså fulle søppelsekker i gangen, klart for å kastes. Det er dessverre ikke noe å gi til Blå kors eller Fretex heller. Etter godt over 20 år på et loft, så er mye blitt morkent og ødelagt.


3 kommentarer:

Anonym sa...

Heia :) så fiiiin og spennende blogg :) Dere har fått det så koselig og det er kjempegøy å titte innom :)

Jeg har funnet ut at jeg skal pusse opp hjemme og har endel gamle møbler som trenger ett malingsstrøk, har du noen tips på hvilken maling som kan være ok å bruke på gamle skap?? Hvit er fargen som er tenkt :)

Cicilie

Wolverinne sa...

åå så gøy å kikke igjennom sånt da:) da vi kom hjem fra dere i julen, ble mamma helt sånn nostalgisk og tårevåt mens hun klådde frem gamle babyklær fra loftet.. ehh.... hihi

Linn`s Lykke♥ sa...

Ååå så koselig at dere liker bloggen min, det varmer:)
Når jeg har malt mine gamle møbler har jeg brukt 1-2 strøk Nordsjø grunning farge
S 0502-Y bomull, den er hvit; også 1-2 strøk Nordsjø blankett bomull 40 halvblank. På et av skapene har jeg også brukt lakk; trestjerner klarlakk, halvblank.

Hoho.. kan tenke meg tante Åse blir ganske nostalgisk ja! Jeg har en strikke jakke her også, som det står ditt navn i:) Moro med arveklær altså!!